NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it.

I understand

Rower Specialized S-WORKS TARMAC (2018)

Email
Rower Specialized S-WORKS TARMAC (2018)
Sales price: 42599,00 zł
Discount:
Rower Specialized S-WORKS TARMAC (2018)
Rower Specialized S-WORKS TARMAC (2018)
Description

Skoro poprzednie Tarmaki zgarnęły absolutnie wszystko - Giro, TdF, Vuelta, dwa tytuły Mistrza Świata - to po co robić nowy? No cóż, niektórzy nie potrafią spocząć na laurach i zrobią wszystko, by nowe było choć trochę lepsze od starego. Mamy nawet na to własne określenie: "innovate or die". Teraz chyba już nie ma wątpliwości, dlaczego nowy S-Works Tarmac przełamuje wszelkie stereotypy, by móc być najszybszym w każdych możliwych warunkach.

Aby móc zejść poniżej 800 gramów, zoptymalizowaliśmy układ nowych włókien węglowych FACT 12r korzystając z oprogramowania używanego w kosmonautyce. Najbardziej zaawansowany materiał został starannie ukształtowany, a efekt końcowy to o ponad 200 gramów lżejsza rama. To nie literówka - rama zrzuciła 20% masy, abyś mógł bić kolejne rekordy na podjazdach.

Kurację odchudzającą potraktowaliśmy śmiertelnie poważnie i opracowaliśmy dla S-Works Tarmac Ultralight nowy (uwaga: lżejszy) lakier. Stosując zaawansowaną procedurę lakierowania udało nam się pokryć całą ramę powłoką ważącą 10 gramów, czyli tyle co dziewięć żelkowych misiów.

Oczywiście wprowadzając ulepszenia technologii Rider-First Engineered™ zadbaliśmy o to, by nowy Tarmac był sztywny tam gdzie trzeba, a tam gdzie to niezbędne - elastyczny. Zmiany nie ominęły również geometrii, która została dopracowana z wykorzystaniem tysięcy danych Retül i setek opinii zawodowych kolarzy. Powstała w efekcie wytrzymałościowa geometria szosowa w optymalny sposób łączy reaktywny przód z krótkim rozstawem osi, zapewniając zwinność i niemal bezstratowe przeniesienie napędu.

Oczywiście dużą zasługę ma tutaj sztywność. Z kolei - by zapewnić komfort jazdy - zadbaliśmy o ugięcie w pionie stosując elastyczną sztycę, opuszczając górne rury tylnego trójkąta oraz modyfikując kształt rury podsiodłowej. Prześwit na opony to całych 30 mm, co pozwala założyć Turbo Cotton 28 mm na obręcze Roval CLX 50. To z kolei oznacza niższe ciśnienie, a więc mniejsze opory toczenia, większą przyczepność i komfort jazdy. Wszystkie wymienione powyżej cechy gwarantują najlepsze możliwe osiągi i zmniejszają trudy jazdy po nierównej nawierzchni. Tarmac zaskarbi sobie Twoją wdzięczność już po pierwszym treningu.

Ktoś mógłby powiedzieć: wszystko ładnie pięknie - ale w szybkiej jeździe liczy się głównie aerodynamika. Bez obaw - zatrudniając kolarzy z Bora-Hansgrohe i Team Quick Step Floors jako testerów nie możemy pozwolić sobie na żadne niedociągnięcia. Nasz cel był tym razem dość specyficzny: poprawić aerodynamikę "za darmo", to jest bez konieczności poświęcenia żadnej z charakterystycznych cech designu Tarmaca. Po sześciu miesiącach intensywnej pracy wprowadziliśmy trzy kluczowe zmiany: nowy kształt otrzymał widelec, lekko opuszczone górne rury tylnego trójkąta z rur aero oraz sztyca i rura podsiodłowa o przekroju litery D. Niby niewiele, ale nagle nowy Tarmac pokonuje dystans 40 kilometrów o 45 sekund szybciej niż inne lekkie maszyny w tej samej kategorii - a to już wystarczająco dużo, by ze środka stawki wysunąć się na czele peletonu.

Tarmac w wersji S-Works otrzymał osprzęt nowej grupy Shimano Dura-Ace 9150 Di2 z bezpośrednim mocowaniem hamulców oraz lekkie i aerodynamiczne koła Roval CLX 50s z oponami Turbo Cotton 26 mm.

Tarmac jest sobą w dużym stopniu dzięki designowi Rider-First Engineered™, który zapewnia tę samą legendarną sztywność na zjeździe i reaktywność przy wspinaczce w każdym rozmiarze ramy. Rama S-Works została zbudowana z najlżejszego, najwyższej jakości karbonu FACT 12r, dającego sztywność przy zachowaniu niskiej masy.

Zwężany widelec S-Works wykonany w całości z karbonu FACT usztywnia przód i daje pełną kontrolę nad rowerem przy nagłych przyspieszeniach i na szalonych zjazdach.

Karbonowa korba 52/36T S-Works zapewnia pełne wykorzystanie nacisku na pedały, a rozmiar tarcz został dobrany z myślą o alpejskich podjazdach i maksymalnej prędkości na płaskich odcinkach.


RAMA: S-Works Tarmac SL6, FACT 12r carbon, Rider-First Engineered™, OSBB, clean routing, internally integrated seat clamp, 130mm rear spacing

WIDELEC: S-Works FACT carbon

PRZEDNIE KOŁO: Roval CLX 50, Win Tunnel Engineered, carbon rim, 50mm depth, Roval AF1 Hub, CeramicSpeed bearings,16h

TYLNE KOŁO: Roval CLX 50, Win Tunnel Engineered, carbon rim, 50mm depth, Roval AF1 Hub, CeramicSpeed bearings, 21h

DĘTKI: 66mm alloy tubeless valve

PRZEDNIA OPONA: Turbo Cotton, 700x26mm, 320 TPI

TYLNA OPONA: Turbo Cotton, 700x26mm, 320 TPI

MECHANIZM KORBOWY: S-Works carbon fiber

WIEŃCE: 52/36T

SUPORT: OSBB, CeramicSpeed bearings

MANETKI: Shimano Dura-Ace Di2 9150

PRZEDNIA PRZERZUTKA: Shimano Dura-Ace Di2 9150, braze-on

TYLNA PRZERZUTKA: Shimano Dura-Ace Di2 9150, 11-speed

KASETA: Shimano Dura-Ace 9100, 11-speed, 11-30t

ŁAŃCUCH: Shimano Dura-Ace,11-speed

PRZEDNI HAMULEC: Shimano Dura-Ace 9110F direct mount

TYLNY HAMULEC: Shimano Dura-Ace 9110RS direct mount

KIEROWNICA: S-Works SL Carbon Shallow Drop, 125x75mm

OWIJKA: S-Wrap w/ Sticky gel

MOSTEK: S-Works SL, alloy, titanium bolts, 6-degree rise

SIODŁO: S-Works Toupé, Body Geometry shape, 143mm width, carbon rails

SZTYCA: S-Works FACT Carbon Tarmac seatpost, 20mm offset

ZACISK SZTYCY: Tarmac SL6 clamp assembly

PEDAŁY: Nylon, 105x78x28mm, loose balls w/ reflectors