NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it.

I understand

Rower Specialized DIVERGE COMP (2018)

Email
Rower Specialized DIVERGE COMP (2018)
Sales price: 13499,00 zł
Discount:
Description

Diverge Comp został od stóp do głów zaprojektowany jako nieustraszony odkrywca nowych tras. Nowa wersja równie ochoczo poradzi sobie z piaszczystymi podjazdami, jak z wycieczką do kawiarni czy grupową jazdą po mieście. Chociaż dziś niemal każdy producent zachwala swoje rowery jako maksymalnie wszechstronne, Diverge Comp naprawdę nie boi się żadnych wyzwań. Aby sprawdzić się w każdych okolicznościach, nowy Diverge otrzymał całkowicie zmodyfikowaną ramę. Najważniejszą ze zmian poczynionych by wyjść naprzeciw potrzebom kolarzy, jest większy prześwit kół. Nowa rama pozwala założyć opony do rozmiaru 700x42 mm, a nawet z nimi nie zabraknie miejsca na błoto. Rama przeszła również kurację odchudzającą - zainspirowaliśmy się kilkoma pomysłami wykorzystanymi wcześniej w Roubaix i opracowaliśmy ramę z karbonu FACT 9r, która jest jedną z najlżejszych w swojej kategorii. Kolejnym krokiem była rezygnacja z tradycyjnej crossowej geometrii i zastosowanie czegoś całkowicie nowego - geometrii Open Road. I niech każdy sobie myśli, co chce (np., że to "kolejny trik marketingowy"), ale Diverge rzeczywiście dostał kształty, których wcześniej nie było. W skrócie można je określić jako szosową wersję nowoczesnej geometrii szlakowej. Gwarantują przewidywalność i radość z jazdy po dircie i kontrolowanych poślizgów w zakrętach. Główne zmiany w stosunku do poprzedniej wersji Diverge to o centymetr niżej umieszczony suport, bardziej pochylona główka ramy, krótkie dolne rury tylnego trójkąta i mniejszy rozstaw kół. Efektem jest nie tylko więcej zabawy i pewności na dircie, ale też lepsze osiągi na szosie. Na rowerze szosowym można oczywiście od czasu do czasu zjechać w las, ale należy pamiętać, że zadanie amortyzowania wstrząsów będzie spoczywało w całości na oponach (odpowiednio słabiej napompowanych). Mając to na uwadze wyposażyliśmy Diverge w nową wersję amortyzatora Future Shock, który nie tylko wygładzi szlak, ale również zadba o przewidywalne reakcje roweru. Cały bajer polega na tym, że najechanie na przeszkodę nie powoduje zwiększenia rozstawu osi, a więc nie zmienia się efektywny kąt nachylenia główki ramy. Innymi słowy, pokonywanie ostrych zakrętów odbywa się bez nagłego odczucia podsterowności i utraty kontroli. W przeciwieństwie do pierwotnej wersji Future Shock, ten zastosowany w Diverge oparty jest na działaniu sprężyny progresywnej, która lepiej się sprawdza w warunkach terenowych, gdzie twardsze zawieszenie jest niezbędne do pokonywania większych przeszkód.

Rama z karbonu FACT 9r w geometrii Open Road, zawieszenie Future Shock ze skokiem 20 mm oraz osie przelotowe z przodu i z tyłu wprost zachęcają do poszukiwania przygód.

Karbonowy widelec FACT jest sztywny, by dać pewność i sterowność, a z drugiej strony leciutki jak piórko.

Szybkie opony 2Bliss Ready Trigger Pro dla poszukiwaczy przygód. Szybka część środkowa bieżnika nie spowalnia na szosie, a duże boczne klocki wgryzają się w teren na zakrętach. Design 2Bliss Ready zwiększa trakcję i przyczepność, pozwalając na jazdę z niższym ciśnieniem bez obaw o przebicie na skutek kontaktu z obręczą.

RAMA: Specialized FACT 9r carbon, Open Road Geometry, 12x142mm thru-axle, Future Shock Progressive suspension, 20mm of travel, flat mount disc, BB386

WIDELEC: Specialized FACT carbon, flat mount disc, 12x100mm thru-axle

PRZEDNIE KOŁO: Axis Elite Disc

TYLNE KOŁO: Axis Elite Disc

DĘTKI: 700x28/38mm, 48mm Presta valve w/ extender

PRZEDNIA OPONA: Specialized Trigger Pro, 60 TPI, 2Bliss Ready, folding bead, 700x38mm

TYLNA OPONA: Specialized Trigger Pro, 60 TPI, 2Bliss Ready, folding bead, 700x38mm

MECHANIZM KORBOWY: Praxis Alba 2D, BB386

WIEŃCE: 48/32T

MANETKI: Shimano RS505 disc

PRZEDNIA PRZERZUTKA: Shimano 105 Ez, braze-on

TYLNA PRZERZUTKA: Shimano 105, 11-speed

KASETA: Shimano 105, 11-speed, 11-32t

ŁAŃCUCH: KMC X11EL, 11-speed w/ Missing Link™

PRZEDNI HAMULEC: Shimano RS505, hydraulic disc

TYLNY HAMULEC: Shimano RS505, hydraulic disc

KIEROWNICA: Specialized Comp Hover Bar, 6061 alloy, 70x125mm w/ Di2 hole

OWIJKA: S-Wrap w/ Sticky gel

MOSTEK: Specialized, 3D forged alloy, 4-bolt, 7-degree rise

SIODŁO: Body Geometry Phenom Comp, Adaptive Edge design, Hollow Cr-Mo rails, 143mm

SZTYCA: Specialized CG-R, FACT carbon, single-bolt, 27.2mm

ZACISK SZTYCY: Alloy, 31.2mm

PEDAŁY: Nylon, 105x78x28mm, loose balls w/ reflectors